Fremtidens kontor

Læs om de nyeste tendenser indenfor kontorlokaler og søg efter kontorlejemål i nogle af landets mest eksklusive og moderne kontorhuse.

Teknologien har været på banen i mange år, men det er først nu, at Virtual Reality for alvor slår igennem. Mange forbinder det med computerspil, men teknologien byder rent faktisk på et utal af muligheder. 


”Skal jeg beskrive det enkelt, vil jeg beskrive det som en interaktiv fantasiverden, hvor alt er muligt,” fortæller Senior Lab Agent Jarle Fink Kondrup, der er ekspert i teknologi og oplevelser. ”Virtual Reality gør det muligt at teleportere sig til et andet sted. Du føler ikke blot, at du ser en anden verden, men at du rent faktisk befinder dig i den. Ved at påføre sig et par VR-briller kan man således rejse til fjerne egne eller sågar andre galakser.

Han påpeger desuden, at det er noget, du skal opleve, før du rigtig kan forstå, hvad det er.   

 

Fremtidens promovering

Virtual Realitys banebrydende evne til at skabe en digital virkelighedsnær oplevelse muliggør, at virksomheder i fremtiden kan promovere sig selv på en ny, innovativ måde.                                  

Snart sætter teknologien sit aftryk på ejendomsbranchen, da Lokalebasen.dk’s virtuelle ture af lejemål inden for få uger vil kunne opleves i Virtual Reality. 

Matt fotograf Google Street View

”Inden længe kan vores brugere opleve de virtuelle ture i Virtual Reality med brug af VR-briller. Det vil betyde, at de via deres smartphones vil føle, at de rent fysisk træder ind i lejemål, hvorefter de kan gå på opdagelse.” 

 

 

 

 

 

”Det er altså en helt ny interaktiv måde at se et lejemål på online, og det vil ydermere skabe værdi hele vejen rundt” fortæller Matt Marsh, der er fotograf hos Lokalebasen.dk og skyder de virtuelle fremvisninger. 

Lokalebasen.dk er derfor, i samarbejde med Walkinto.in, i gang med at udvikle en feature, der gør det muligt for brugerne at se de de virtuelle ture i Virtual Reality. 

 

Hurtige udlejningsproces

Når man som udlejer skal finde en lejer til sit tomme erhvervslokale, kan der gå meget tid med at fremvise sine lokaler. En proces, man med en virtuel tur, der kan vises i Virtual Reality, kan effektivisere betydeligt.


Ifølge Matt Marsh gør det nemlig processen både nemmere og hurtigere for udlejere og lejere:

”De potentielle lejere får mulighed for at udforske lejemålene i detaljer og danne sig et realistisk indtryk af stederne via deres smartphone eller computer. 

”På den måde får de en meget bedre idé om, hvilke lejemål der reelt er relevante for dem, og så kan de nøjes med kun at tage ud og besøge disse steder. Der spares derved tid og ressourcer for alle parter.”  

Når de potentielle lejere så besøger de udvalgte lejemål, har de herudover en god forhåndsviden, der muliggør en langt bedre dialog mellem lejere og udlejere, tilføjer Matt Marsh. 

 

 

 

 

 

 

Fremtiden for Virtual Reality 

I de næste to-tre år kommer udviklingen med Virtual Reality til at gå rigtig hurtigt, fortæller Jarle Fink Kondrup.

Google, Microsoft, Samsung, HTC, Facebook og andre giganter har allerede meldt sig på banen med deres headsets, platforme og indhold. Men der kommer løbende flere til. 

”Markedet er stadig ungt, og det er derfor muligt at blive first movers - lidt ligesom det var med apps i begyndelsen. Efterhånden som flere og flere leverer indhold, bliver forbrugerne mere kræsne, og det vil derfor være det mest værdifulde indhold, der opnår opmærksomhed. "

Da der på nuværende tidspunkt ikke er mange VR-tilbud, er det herudover lettere som virksomhed at promovere sig selv og blive opfattet som nyskabende og innovativ. 

Der er ingen tvivl om, at teknologien er kommet for at blive og vil få revolutionerende og vidtrækkende effekter. Det er derfor en god idé at lægge en strategi for området.

”Virtuel Reality kommer til at lægge fundament til fremtidens kommunikation, fremtidens sociale platforme, fremtidens rejser, fremtidens organisationer og meget, meget mere,” slår Jarle Fink Kondrup fast. 


VR rent teknisk:
Skal det forklares rent teknisk, så kan du med teknologien interagere med et computer-stimuleret miljø. Det sker gennem skærme eller stereografiske displays, såsom briller, og kan kombineres med lyd og andre sanseinformationer. Det simulerede miljø kan være optaget fra den virkelige verden eller bygget op som en kunstig 3D-verden, forklarer Senior Lab Agent Jarle Fink Kondrup, der er ekspert i teknologi og oplevelser.